http://joomlarulit.com/

Contentum CRM + dla menedżera sprzedaży

Dla menedżera sprzedaży głównym asystentem jest system CRM. System powinien pomóc skonfigurować pulpit, aby wszystko było dostępne za 1-2 kliknięcia. Wszystkie główne procesy, które się toczą w dziale sprzedaży, powinny zawsze być pod ręką.

 

Planowanie działań / Negocjacje

Contentum CRM+ zawiera wygodny kalendarz do planowania działań.

Połączenia, spotkania, "przypomnienia o listach" - wszystkie te informacje są zawarte w Kalendarzu.

System przypomina o wydarzeniu i prosi o wypełnienie krótkiej odpowiedzi na temat wyniku interakcji.

Dzięki funkcji kalendarza "Kalendarz internetowy" można zintegrować z urządzeniami mobilnymi lub innymi programami do planowania czasu.

Zbieranie informacji o klientach i umowach

Podczas procesu negocjacji gromadzone są ważne informacje o potencjalnym kliencie.

Zadaniem systemu CRM jest uporządkowanie prostego zbioru tych informacji.

Po pierwsze, gromadzi się wiele ważnych informacji, jeśli wypełniasz raporty dotyczące połączeń, spotkań, negocjacji.

Po drugie, możesz skonfigurować system w taki sposób, że menedżer będzie zmuszony do wprowadzenia niezbędnych informacji po osiągnięciu określonego etapu porozumienia.

Podajmy przykład - menedżer doprowadza umowę do etapu "wyślij ofertę komercyjną". Ale gdzie jest gwarancja, że wprowadzi tę ofertę do systemu? Aby mieć taką gwarancję, możesz skonfigurować system w taki sposób, aby menedżer po prostu nie mógł dać nowy status umowie bez wypełnienia szeregu niezbędnych pól informacji porozumienia.

Planowanie finansowe

Możesz także planować przychody w systemie. Jest to wygodne zarówno dla kierownika, jak i jego menedżerów. Plan można ustawić na dowolny okres - na dzień, na tydzień, na miesiąc.

Menedżer określa plan przychodów dla swoich klientów. Ten plan jest skonsolidowany w równe grupy sprzedaży i całą firmę.

W razie potrzeby można skonfigurować system potwierdzania planu. W takim przypadku pozycje, w których mamy wątpliwości, nie zostaną uwzględnione w ostatecznym planie sprzedaży za dany okres.

Korzystanie z serwisów firmy

Aby sprzedać, kierownik działu sprzedaży często potrzebuje pomocy kolegów z innych wydziałów firmy.

Jeśli firma sprzedaje typowe produkty, wówczas zależność od takiej pomocy jest zwykle minimalna. Jeśli firma pracuje na zlecenie lub świadczy kompleksowe usługi, wtedy zależność od komunikacji z innymi podrozdziałami wzrasta wielokrotnie.

Menedżer często pracuje w sytuacji, gdy nie ma pełnych danych do podejmowania decyzji. Jest to oczywiście bardzo nielubiane przez "pracowników produkcji", którzy są zaangażowani w proces sprzedaży. I bardzo często zdarza się sytuacja - kiedy "produkcja" wymaga dokładnych danych, a "sprzedaż" nie może im dać.

Rozwiązaniem tego problemu może być zasada interakcji między działem sprzedaży i innymi oddziałami firmy. Proces jasno określa, co powinno być na wejściu i przy wyjściu, co znacznie przyspiesza transakcję.

Dokumenty ogólne / Baza wiedzy firmy / Komunikacja

System umożliwia tworzenie katalogu dokumentów elektronicznych. Może to być wszystko, co chcesz - regulamin sprzedaży, dodatkowe materiały i tak dalej.

W celu rozwiązania problemów operacyjnych wygodnie jest użyć taśmy - szybkiego kanału komunikacji i gromadzenia informacji, który nie został jeszcze sformalizowany w postaci gotowego dokumentu.