http://joomlarulit.com/

Organizacja sprzedaży jest głównym zadaniem systemu CRM.

Główną funkcją systemu CRM w firmie jest pomoc w organizacji procesu sprzedaży. Jednocześnie same procesy zwykle różnią się w zależności od firmy. Dokładniej mówiąc, są one różne dla różnych rodzajów spółek i dla różnych segmentów rynku.

Contentum CRM+ to operacyjny CRM. Tego typu systemy są przydatne do automatyzacji typowych operacji podczas interakcji z potencjalnymi klientami i klientami Twojej firmy.

System Contentum CRM+ będzie przydatny w organizacji sprzedaży różnego typu.

 

Złożona sprzedaż w Contentum CRM +

Złożone sprzedaże są również nazywane "długimi". Złożony proces sprzedaży wymaga długotrwałej pracy z klientami, poważnej kontroli nad przebiegiem operacji i co do zasady złożonego produktu (lub zestawu usług). Wysokie koszty złożonej sprzedaży stymulują budowanie czasochłonnych relacji z klientem i wtórną sprzedażą. Najczęściej sprzedaż złożona jest aktywną.

Głównym narzędziem do organizacji złożonej sprzedaży jest lejek sprzedaży.

Lejek sprzedaży jest idealnym narzędziem do budowania procesu sprzedaży w przypadku, gdy:

  1. 1. Proces sprzedaży jest rozciągnięty w czasie
  2. 2. Istnieje możliwość wyodrębnienia etapów sprzedaży

W takim przypadku dla każdej sprzedaży generowana jest karta tej sprzedaży lub, w języku CRM – Porozumienie.

Porozumienie etapami przesuwa się do przodu i ostatecznie albo kończy się wynikiem dodatnim, albo kończy się porażką.

Contentum CRM + pozwala szybko analizować przyczyny i rozumieć, gdzie stają się główne straty. Informacje te mogą być przydatne do wyeliminowania tych strat i poprawy wydajności.

Szybka sprzedaż w Contentum CRM +

Prosta sprzedaż jest często nazywana "szybką" lub "krótką", a to są jej główne cechy. Szybka sprzedaż to wysyłka dowolnego prostego produktu lub świadczenie prostych usług. Na przykład dostawa materiałów biurowych, sprzedaż w sklepie internetowym, sprzedaż drobnych usług. Jak zwykle taka sprzedaż jest również pasywna.

 

W przypadku tego rodzaju sprzedaży idealne jest wykorzystanie mechanizmu procesów biznesowych. Jedna osoba otrzymuje informacje o kliencie, zapisuje niezbędne dane, inna osoba lub grupa osób wykonuje usługę lub wysyła towary.

Wykorzystanie procesów pozwoli ujednolicić zarówno procedurę przyjęcia zamówienia o 100%, jak i przekazanie wniosku do realizacji. W przyszłości łatwo będzie zbudować kontrolę jakości.

Jeśli realizacja zamówienia składa się z kilku etapów lub proces sprzedaży składa się z więcej niż jednego kroku, mechanizm procesu biznesowego pozwoli bardzo łatwo skoordynować działania wykonawców.

Jeśli jest to konieczne, proces biznesowy sprzedaży można łączyć z klasycznym lejkiem sprzedaży.

Sprzedaż wtórna w Contentum CRM +

Szczególne miejsce zajmuje sprzedaż wtórna, gdy swojemu klientowi sprzedaje się dodatkową ilość produktu lub inny produkt. Sprzedaż wtórna może być jako: Kontrakty długoterminowe, Usługi dodatkowe, Produkty powiązane, Rozszerzenia dostaw. System CRM może być doskonałym pomocnikiem w organizacji sprzedaży wtórnej.

Podejście jest bardzo proste:

  1. 1. Formuje się grupa potencjalnie zainteresowanych osób lub firm.
  2. 2. Dla każdego kontrahenta rozpoczyna się proces sprzedaży wtórnej.
  3. 3. W ramach procesu biznesowego określa się zadanie i wykonywane są działania zmierzające ku sprzedaży.
  4. 4. Status procesu pokazuje skuteczność.

Zaletą tego podejścia jest to, że łatwo jest kontrolować, na jakim etapie znajduje się każdy proces i łatwo zobaczyć, jak zakończył się każdy z procesów sprzedaży wtórnej.

Obsługa klienta / procesy biznesowe

Contentum CRM + przydaje się podczas konfigurowania procesu obsługi klienta i budowania centrów obsługi klienta. Mechanizm procesów biznesowych w Contentum CRM + pozwala formować i szybko automatyzować zasady świadczenia typowych usług.

Contentum CRM + oferuje gotowe rozwiązania do uruchamiania procesów w zależności od kanału komunikacji.

Jeśli zgłoszenia przychodzą za pośrednictwem strony internetowej, możesz łatwo skonfigurować start procesu biznesowego w Contentum podczas wypełniania wymaganego formularza.

W przypadku, gdy wniosek jest wysyłany za pośrednictwem faksu, e-maila, papierowej poczty - dostępne są również gotowe i wygodne mechanizmy uruchamiania procesów.

W przypadku aktywnego korzystania z kanału komunikacji głosowej (telefonu), integracja z telefonią IP pozwala rozpoznawać połączenia z klientami i uruchamiać procesy biznesowe bezpośrednio z karty telefonicznej przychodzącego połączenia.

W ten sposób formowane są jednolite podejścia i procesy przy obsłudze klienta, podczas gdy nie ma znaczenia, przez który z kanałów komunikacji przychodzi zgłoszenie.

CRM+ i inne funkcje Contentum

Contentum ECM daje możliwość organizowania przechowywania umów, pomoże uprościć przygotowywanie pakietów kontraktowych. Biuro elektroniczne umożliwi organizację rejestracji i przetwarzania oficjalnej korespondencji z odpowiednikami (listów przychodzących i wychodzących).

Integracja z Contentum Projects+ jest idealna dla profesjonalnych firm projektowych. Dla firm projektowych po sprzedaży wszystko dopiero się zaczyna - ważne jest, aby zakończyć projekt w ramach uzgodnień. Jest to wspierane przez dostępność funkcji do profesjonalnego zarządzania projektami.

Contentum KPI może zaoferować łatwy do spersonalizowania system metryk i wskaźników związanych ze skutecznością pracowników.